liabloggen

Jag heter Lillemor och är 42 år. Bor i Bålsta med min familj som består av min man Åke, min dotter Carina, hennes son Benjamin, Madelene och Jennifer. Efter min svärmors bortgång bor även min svärfar hemma hos oss sen 2008. Kommer att skriva om alla möjliga saker som dyker upp eller som har varit. Följ med på resan vetja!!

Bränd lukt

Publicerad 2011-08-14 11:00:50 i Arbete

Dagen & kvällen gick bra en strid ström med kunder, sen trappades det av & jag började plocka upp blöjor i hyllan, kände en svag doft av bränt tänkte att jag hade fått noja efter torsdagens brandlarm men det blev bara mer intensivt så jag ringde till Sandra G som hade jouren, hon sa men fan skämtar du med mig, jag inbillar mig säkert men tycker ändå du ksa komma och lukta. Kom efter nån minut och utbrister fan vad det luktar bränt. Jag trodde du skoja....Vi började kolla bland glassdiskarna då vi kom fram till att det lukta typ bränd kabel, men kunde inte riktigt lokalisera det hela, hon ringde efter en som skulle komma och kolla, kunder började fråga om det brann vi sa nej men när en kund uppe från charken kommer och frågar så började Sandra kolla alla frysdiskar och tro det eller ej en jävla sojakorv låg på ett varmt rör i frysen och blev grillat, när Sandra väl började försöka få tag i den så blev det rökutveckling så hon spramg som en tok genom butiken för att öppna upp entrédörrarna mednas hon sa vi vill inte ha hit brandkåren igen ha ha. Så dom fick vi sen ha öppna så inte sensorerna skulle få brandlarmet att börja tjuta, vilken kväll oh my god, hoppas att denna dag funkar bättre så inga missöden inträffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela