liabloggen

Jag heter Lillemor och är 42 år. Bor i Bålsta med min familj som består av min man Åke, min dotter Carina, hennes son Benjamin, Madelene och Jennifer. Efter min svärmors bortgång bor även min svärfar hemma hos oss sen 2008. Kommer att skriva om alla möjliga saker som dyker upp eller som har varit. Följ med på resan vetja!!

Brandlarmet tjöt

Publicerad 2011-08-11 22:13:00 i Arbete

Dagen förflöt relativt bra men sista timmen innan stängning så drog brandlarmet igång, ibland är det lite svårt att få kunderna att förstå att dom måste lämna sina varor där dom står för att vi måste utrymma butiken för att vänta på brandkåren. Men till slut var vi alla ute iallafall, brandkåren kom och dom sa att det va städmaskinen som typ läckte batterisyra eller nåt och så stod den i ett trångt utrymme som gjorde att larmet gick igång, jaha öppna upp butiken så kunderna kunde gå in igen och handla klart men efter 20 minuter så drog larmet igång igen och vi var på nytt tvugna att få ut alla men det var lättare denna gång för då hade väktaren kommit också eftersom det va så nära stängning. Dom ställde städvagnen med bra ventilation och sedan åkte dom och vi fick avsluta alla kunder innan vi kunde stänga igen för kvällen, puh

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela